Gaming

Overwatch Review:

Overwatch is een paar jaar oud maar ik moet gewoon met jullie mijn favo game delen.

Verhaal
Overwatch heeft niet een Singleplayer, maar zoals Blizzard betaamt, hebben ze wel een tof verhaal verzonnen bij deze game. Overwatch was een internationale groep helden die gezamenlijk het kwaad bevocht. De overwatch groep zorgde dus voor wereldvrede maar werd later verboden en gingen uit elkaar. Na jaren van vrede en rust is het kwaad weer terug gekomen en het is aan de oude helden van Overwatch om weer het kwaad te gaan bevechten.

Gameplay
Overwatch is een 6 vs 6 Multiplayer only shooter dus verwacht niet een super toffe singleplayer. Normaliter is dat een minpunt maar Blizzard heeft zoveel video’s van alle karakters gemaakt dat ze doormiddel van deze voorstel video’s het verhaal van Overwatch prachtig uitleggen.
Check de gameplay video hieronder om de game in actie te zien.

Overwatch heeft 26 hero’s, ieder met hun eigen specialiteiten. Je hebt healers, tanks, damage, defense hero’s. Het is dus belangrijk om ieder potje met een gebalanceerd team te beginnen en niet alleen maar met bijvoorbeeld tanks te spelen.

Je hebt een stuk of acht spel modussen in Overwatch zoals de bekende Team Deathmatch of capture the flag. Maar overwatch heeft ook originele spel modussen zoals escort (waarbij het ene team een vrachtwagen naar verschillende punten moet brengen) of mijn favoriete control waarbij je als team een punt moet veroveren en behouden totdat de teller op 100% staat.

It’s Simple!
Qua besturing heeft overwatch een lage instap dus je hoeft niet op mega veel knoppen te rammen om iets te doen. Je hebt de traditionele WASD besturing, linker muis knop is schieten en rechter muis knop is je secundaire skill. Verder is shift meestal een skill wat met mobiliteit te maken heeft (zoals harder rennen of vliegen) en heb je nog een 3de skill (zoals granaten gooien). De 4de skill is je special attack/abilitie die je opbouwt naarmate je meer doet in een potje. Deze special skills zijn mega belangrijk en kunnen winst of verlies betekenen. Check de gameplay video hieronder om de game in actie te zien

Multiplayer
Overwatch is misschien makkelijk qua instap maar geloof mij, op hogere levels is de game erg moeilijk. Je kan Overwatch lekker relaxed spelen in Quikplay om zo te levelen. Maar je kan ook met vrienden volgas ranked mode spelen, je begint ranked mode met brons level en als je episch bent kan je misschien Grandmaster halen. Met deze ranked mode kan je uiteindelijk allemaal gave rewards verdienen zoals nieuwe skins voor je hero’s en wapens. Let op! voordat je de ranked play kan doen, zal je in quikplay minimaal level 25 moeten halen en 10 pre matches ranked moeten spelen.

Je hebt meteen alles!
In games zoals Battlefield 1 moet je eerst levelen en heel veel spelen voordat je alle toffe wapens hebt. Het gave van Overwatch is dat je meteen alle shit hebt en dus meteen in de actie kan duiken. Overwatch heeft ook een handige practisch mode waarbij je al deze wapens op targets kan testen. Zo kan jij dus ook meteen uitvinden welke character bij jou het beste past.

Verliefd 🙂
Overwatch deed mij meteen denken aan counter Strike meets Pixar maar dan met de diepgang van Blizzard. De game loopt vloeiend en ziet er gewoon fantastisch uit. De instap is laag maar op hoog niveau is het mega moeilijk. Blizzard blijft zelfs na 2 jaar patches uitbrengen en alle classes tweaken. Ik geef het eerlijk toe, ik ben gewoon verliefd op Overwatch. Dus mocht je voor Kerst een leuke shooter zoeken ga dan gewoon dit juweeltje spelen.

Day1 Review Score: - 9.1

9.1

Zoek je snelle actie, veel heroes en ben je gek op Blizzard? ga Overwatch checken.