Gaming

Battlefield 1 Review:

Pief, Paf, Poef

Hou je van grote multiplayer maps, een shit load aan guns en ben je gek op rijden in tanks of vliegen in bommenwerpers? Dan is BF1 waarschijnlijk de game voor jou!

Verhaal
Battlefield heeft verschillende versies die zich in alle tijden afspelen. Alleen deze versie hadden wij nog niet gezien. Battlefield 1 speelt zich af in de Eerste Wereldoorlog (WO1). Dus weg snipers rifles met range finders of super sonic fighter jets. Ik zeg je eerlijk: BF1 heeft een single player experience, maar wie speelt nou BF voor zijn singleplayer?

Multiplayer
BF1 staat bekend om zijn giga multiplayer maps waar je tot 64 man in kan knallen. Maar waar BF vooral bekend om staat, is dat je mensen kunt neerknallen in tanks, motoren of zelfs vliegtuigen. Dit is gewoon de shit en super lekker als je een hele squad in je eentje plat bombardeert. Maar voordat je denkt dat je Topgun bent, oefen eerst even met je vliegkunsten.

BF1 is een multiplayer met grote mapppen en shit, maar BF speelt ook zeker top in kleine maps met infantary only. Je hebt verschillende spelmodussen, waaronder Teamdeath match, capture de flag en de altijd favoriete Rush modus (een map waarbij je steeds punten verovert).

Gameplay
Voor de goeie orde: ik speel BF1 op de pc, maar de game is te spelen van PS4 t/m Xbox, dus don’t worry. BF1 loopt met een vloeiende 60 frames op je display zoals dat bij een shooter hoort. Qua controls voelt BF1 wel anders dan zijn voorgangers (of ik ben überslecht geworden tegenwoordig). In het begin kan het een beetje stroef aanvoelen zeker versus BF 4. Vooral bij het ren-en-springgedeelte zal je dit opvallen, maar als je eenmaal aan de controls gewend bent, wil je niet anders. De besturing daarentegen van je character is niet heel anders. Dus je hebt WASD besturing en natuurlijk leunen, duiken en springen. Dus dat gedeelte is lekker vertrouwd.

Grootste gameplay verandering zit hem in de gunplay van BF1 en kan in het begin je grootste frustratie zijn. Vooral de slechtere wapens in BF1 waarmee je begint zijn unforgiving. Je moet meer dan ooit rekening houden met bullet drops en bullet spread van je verschillende wapens. Elke gun heeft dus ook een andere handeling en je moet meer dan ooit rekening houden per map welke gun hierbij past.
Dus je zult merken, dat bijvoorbeeld je favo shotgun niet op elke map werkt en dit dwingt je dan ook om andere wapens te selecteren.

Rank Systeem
Voordat je alle brute guns en shit heb, zal je deze moeten gaan unlocken. Je begint als private (rank 1) en je kan maximaal rank 120 halen, maar om alle wapens nodig te hebben is rank 25 voldoende. Geloof mij: rank 25 halen is niet het enige, je zult ook alle classes moeten meelevelen. Dus je kan niet meteen je brute sniper rifle gebruiken als die class niet een bepaald level heeft etc.
Begrijp mij niet verkeerd, dit is juist focking vet omdat het nu echt speciaal voelt, als je een brute gun unlocked.

Classes
Oké, ik leg het even uit: voor iedereen die nog nooit een BF game hebben gespeeld. In BF1 speel je in met diverse classes en elke class in BF1 heeft een specifieke taak. Je hebt de recon (Sniper) die natuurlijk kan snipen, maar ook vijandelijke enemies op de kaart kan laten zien door middel van een flare gun. De tweede class is de assault class, die met Sub machine guns kan knallen en anti tank wapens heeft.

Je hebt ook nog de Support class die dikke machine guns kan gebruiken en iedereen kan resuplyen met ammo packs. En mijn favoriet is de Medic, die semi auto machine guns heeft en al zijn teamgenoten kan healen en zelfs tot leven kan wekken.

Je hebt nog speciale classes in BF1, maar die kan je niet kiezen, dit zijn armor sets die je random in een map kan vinden. Een aantal hiervan zijn, een vlammenwerper class en een heavy armor class.
Geloof mij, in goede handen met een Medic naast je, kan je mega veel schade aanrichten aan het vijandelijke team.

Chraphics
De game ziet er focking mooi uit en het loopt ook vloeiend en dat is echt een knap staaltje werk. Dit keer geen engine problemen zoals dit was bij BF4. Maar denk niet dat je deze game kan spelen met je standaard school- of werklaptop. Je hebt niet een bakbeest van een pc nodig, maar wil je alles uit de game halen en op ultra spelen, dan heb je opzeker een goede 3d kaart nodig.

Oordeel
Luister, deze game is gewoon de shit en zeker die big ass maps met vliegtuigen en tanks. BF speelt lekker en ziet er ook supervet uit. BF 1 voelt een beetje stroef in het begin en zeker voor fans van Call of Duty kan het langzaam voelen, maar laat dat je niet afschrikken. BF1 is gewoon een prachtige game en een van mijn favoriete shooters op de PC

Day1 Review Score: - 9

9

User Rating: 5 ( 1 votes)